• Twitter
  • Technocrati
  • stumbleupon
  • flickr
  • digg
  • youtube
  • facebook

Home » , » NUFFNANG

NUFFNANG

0

Labels: ,



Salam semua...
Malam ni aku banyak baca tentang NUFFNANG & kat sini aku ada sediakan 7 tips mudah untuk buat duit dengan NUFFNANG ni...
APA ITU NUFFNANG?? 
Mungkin ada para Blogger yang masih belum mengetaui tentangnya...

Nuffnang.com merupakan peneraju komuniti pengiklanan blog yang pertama di rantau Asia-Pasifik.
Pelantar dalam taliannya membolehkan pihak pengiklan untuk menyiarkan iklan berasaskan grafik mahu pun video ke dalam lebih 100,000 blog pelbagai jenis pelantar.
Nuffnang.com kini mempunyai cawangan pejabat dalam 4 buah negara; Singapura, Malaysia, Filipina dan Australia.
Pasukan-pasukan di setiap pejabat NUFFNANG giat berusaha menghubungkan jenama-jenama produk kepada para bloggernya. Di antara para pengiklan mereka ialah Citibank, Nokia, Sony, Proctor & Gamble, Nokia, Nike, Nestle, dan banyak lagi.
Selain pengiklanan berasaskan blog, NUFFNANG juga membina reputasi dengan menjadi sebuah komuniti untuk blogger oleh blogger, menganjur dan menyokong pelbagai jenis aktiviti seperti tayangan wayang, seminar/bengkel kerja, parti dan lain-lain lagi.
Nuffnang telah menjadi tumpuan media akhbar utama seperti The Star, Malaysia dan The Sunday Times, Singapura selain media-media lain. Untuk senarai lanjut, sila rujuk di sini.

7 TIPS BUAT DUIT DENGAN NUFFNANG
1. Letakkan iklan Nuffnang pada bahagian ATAS blog anda. Ianya sekaligus akan berfungsi sebagai 'penyambut tetamu' di blog anda itu. Pengnjung-pengunjung juga akan klik-klik iklan tersebut.
2. Jadilah ahli 'GLITTERATI' NUFFNANG. Pelbagai kelebihan boleh diperolehi melalui keahlian ini. 
3. Iklan NUFFNANG dapat memberikan impak yang besar jika diletakkan pada blog web yang mempunyai keyword atau isu hangat seperti 'gosip-gosip artis Malaysia'.
4. Jadikan blog anda  mesra SEO untuk mendapatkan lebih trafik.
5. Letakkan iklan NUFFNANG ditempat yang betul. Pilihan tempat adalah seperti di bawah. Lebih cantik lagi letak pada bahagian ATAS dan bahagian TENGAH antara entri anda.
6. Hantarkan entri-entri anda pada INNIT. Ianya juga boleh membantu anda meningkatkan trafik blog.
7. Gunakan iklan CPM. 

Comments (0)

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...